Даниліна Елла Миколаївна,вчитель трудового навчання,технології,креслення Української загальноосвітньої школи І-ІІІступенів № 13 Селидівської міської ради Донецької області

Шукати в цьому блозі

Творчий проект "В'язання виробів гачком" в 7 класі



І. Вступна частина
1.  Обґрунтування вибору теми проекту
          На уроках трудового навчання ми  знайомимося з різними видами рукоділля. В цьому навчальному році  цікавою для мене виявилася техніка в’язання гачком. Саме тому темою свого творчого проекту я вибрала виконання виробу в техніці в’язання гачком.
          Роботу, яку я буду виконувати – це кухонна підставка, яку я подарую своїй мамі. Сподіваюся їй буде це дуже приємно, і вона  із задоволенням буде нею користуватися.  Такий зв’язаний виріб можна подарувати  рідним  та знайомим  до будь – якого свята. Останнім часом підставки набули ще й інтер’єрного значення - це прикраса кухні 
2.Визначення  конкретної задачі і її формулювання.
           Розробити і виготовити виріб для подарунка мамі, щоб  він був  і прикрасою, і корисною у використовуванні річчю, при виготовленні якої необхідно максимально використовувати отримані знання технології в’язання гачком.
3.Коротке  визначення дизайнерської задачі.
         Створити неповторний і цікавий виріб, який підходитиме до інтер'єру кухні. Ідея створення виробу також повинна сподобатися моїй мамі.


4.  Актуальність теми проекту
          Обравши цю тему проекту , я вирішила самостійно більш досконало опрацювати її. При  виконанні даної роботи, я навчуся здійснювати дослідницьку роботу, проводити невеликі за обсягом маркетингові розрахунки. А при використанні різних інформаційних джерел, такі як: книжки, журнали, сайти , я підібрала потрібні мені матеріали, які стосуються даної теми.
        Нині інтерес до в'язання постійно зростає. Цей вид швидкість виконання, зручність, практичність(пряжа використовується економно, речі добрі зберігають форму, годяться для будь-якого сезону), до того ж це приємний відпочинок, гарні ліки від перевтоми й роздратованості. За допомогою в'язання людина виражає свою індивідуальність, творче натхнення, стиль. За допомогою фактури й кольору пряжі, орнаментальних мотивів, узорів, оригінальних моделей можна втілити в реальність будь-рукоділля цінується за який задум. Модельєри створюють вишукані речі, а в мене з'явилася можливість створити ще одну гарну  річ, яка зможе прикрасити мій дім, показати стиль мого життя й , можливо,     підняти настрій у сумну годину.
         А найголовніше при виконанні проекту, я навчуся самостійно виконувати оригінальні неповторні речі, які будуть подобатися мені та оточуючим.

 ІІ. План організації роботи по виготовленню проектованого виробу.
1.Схема обдумування.
Обдумування – виявлення основних  параметрів і обмежень.



2. Визначення рівня знань та умінь необхідних для   виконання проекту
Для реалізації проекту необхідно вивчити:
1)    Модні тенденції в індустрії текстильної моди;
2)    Інтер'єр житлового будинку;
3)    Гармонійне поєднання кольорів;
4)    Властивості різних ниток;
5)    Технологію в’язання основних елементів в’язання гачком;
6)    Умовні позначення елементів на схемах;
7)    Правила читання схем та в’язання  за цими схемами виробів.
8)    Технологію обробки виробу.
     
              3.Зміст діяльності з виконання творчого проекту
           Щоб, мені було простіше виконувати творчого проект, я склала план роботи з виконання проекту та план проектної діяльності у вигляді.    
План роботи з виконання проекту
1.Обрати тему проекту.
2. Обговорити тему с керівником проекту .
3.Вивчити найбільш можливу кількість літератури з обраної теми.
4.Знайти цікавий історичний матеріал.
5. Здійснити пошук виробів та проаналізувати їх.
6.Розглянути можливі варіанти виконання практичної части проекту.
7.Розробити власну конструкцію виробу.
8.Розробити необхідну документацію для виготовлення виробу.
9.Виготовити виріб.
10.Оформити проект.
11.Захистити проект.

План проектної діяльності                                                                  
Назва етапів
Термін виконання
1
Организаційно- підготовчий
  15.11.2011-21.11.2011
2
Технологічний
 21.11.2011- 10.12.2011
3
Заключний
  10.12.2011

ІІІ. Теоретичні відомості
1. Історична довідка
        З самого початку цивілізації людини, можна говорити про різні підставки, якими користувалася господиня на своїй кухні. Спочатку це були примітивні дошки. Потім, вони стали красиво оброблятися. Але поруч з дерев’яними підставками господині користувалися різними шматками тканини.
         Починати говорити про історію підставки можна лише з появою тканини.
"Найстарішою тканиною в світі є лляна тканина, знайдена в 1961 році при розкопках древнього поселення біля турецького селища Чатал Хюіюк і виготовлена близько 6500 років до н. е. Звичайно,навряд чи льняну тканину використовували для підставок, але вже можна говорити про те, якщо була льняна тканина, то її можна було використовувати  в різних цілях.
       "При розкопках поселень озерних мешканців Швейцарії було виявлено велику кількість тканин з луб'яних волокон і шерсті. Це стало, ще одним доказом того, що ткацтво було відомо людям кам'яного віку (палеоліту). При розкопках поселень був відкритий цілий ряд культурних шарів, самі нижні з яких датовані кам'яним століттям. Були знайдені грубі, але цілком придатні для використання тканини з луб'яних волокон, лика і шерсті.  Можна припустити, що кухонні підставки робилися з перерахованих матеріалів, як втім і все інше. Необхідною передумовою для ткацтва - є наявність сировини. На етапі плетіння, це були смужки шкіри тварин, трава, очерет, ліани, молоді пагони кущів і дерев. Перші види плетеного одягу і взуття, підстилки, корзини та мережі були першими ткацькими виробами. Вважають, що ткацтво передувало прядіння, так як у вигляді плетіння воно існувало ще до того, як людина відкрила прядильну здатність волокон деяких рослин, серед яких були дикоросла кропива, «окультурені» льон і коноплі.    
              Плетення гачком  -  один із найрозповсюдженійших видів декоративно-ужиткового мистецтва. Існує цей вид рукоділля більше трьох тисяч років. Ось як говорить про це легенда Стародавньої Греції. Афіна Паллада була однією з найбільш шанованих богінь. Вона давала людям мудрість і знання. учила мистецтва та ремесел. Дівчата Стародавньої Греції шанували Афіну за те, що вона навчила їх рукоділлю. Серед майстринь славилася Арахна, яка вирішила викликати на змагання саму богиню Афіну. Під виглядом горбатої бабці богиня прийшла до Арахни, щоб застерегти гордячку - не можна підносити собі вище богів. не послухалась Арахна богиню. Зіткала майстриня полотно, але боги не визнали її переможи. Нещасна Арахна наклала на собі руки. Афіна врятувала дівчину, але перетворив її на павука. І досі павук-Арахна плете свою павутину. І в реальному житті люди не раз пробували використовувати павутину в якості пряжі. Так король Франції Людовік ХІ одержавши від парламенту міста Монпельє сувенір - панчохи й пальчатка, зв'язані з шовку павуків.
    У Європу в'язання прийшло значно пізніше, і в ХІІІ-Х ст.. у багатьох європейських країнах (Іспанія, Італія, Англія, Франція, Шотландія) цей вид рукоділля досяг високого рівня. В'язали найрізноманітніші вироби - шкарпетки, рукавиці, капелюхи,кофти, каптури. У цей година з'являється традиційний для шотландців головний убір - в'язаний берет. В'язанням залюбки займаються чоловіки. У великих містах організовують цехи ручного виготовлення шовкових шкарпеток. В 1589 році помічник  парафіяльного священика з Вулбриджа Вільям Лі винайшов в'язальний верстат. Алі вироби, зв'язані гачком неможливо повторити на машині. І дотепер немає в'язальних машин, які б могли зробити полотно, схоже на зв'язане гачком.
   В Україні в'язані речі - також не новинка. Із літературних джерел відомо, що в ХІ ст.. київські ченці в'язали собі головні убори, які називалися клобуки. Однак масово займатися цим видом рукоділля в нас почали не дуже давно - на початку ХХ ст.. В'язання гачком відтоді стало улюбленим заняттям багатьох наших
2.Різновиди виробів та їх використання
          Прагнення людини до краси зробило в'язання справжнім мистецтвом. Воно постійно розвивається, збагачується новими ідеями, формами, візерунками, композиційними прийомами, сучасними матеріалами. Красиві, оригінальні й вишукані в'язані речі демонструють на виставках народної творчості, а особливо цінні вироби зберігають у музеях країни.
         Серед виробів, в'язаних гачком, найбільшою популярністю користуються предмети оздоблення житла - серветки, диванні подушки, скатерті, занавіски, абажури, килими. Ці декоративні в'язані вироби роблять житло затишним. Важливо лише, щоб смороду були виконані зі смаком і псували до меблів. посуд та інших мов інтер'єру.
        Гачком можна вив'язати різноманітні види одягу для повсякденного життя й для святкових подій - пальто, кашне, пончо, кофти, светри, жакети, жилети, спортивні вироби, шапки, берети, рукавиці, шкарпетки (з товстої пряжі), сукні, пуловери, драговини,блузи, ажурні хустки, накидки, мітенки, дитячі вироби (з тонкої пряжі).
       Цікавими й своєрідними є дитячі іграшки, в'язані гачком із яскравої чи пухнастої пряжі. Приємним подарунком для друзів, близьких людей  можуть статі корисні дрібнички, сюрпризи, сувеніри. Доповненням до костюму можуть бути оригінальні аксесуари, бюжетерія. Уміння майстерно в'язати приносить справжню насолоду!
Мій виріб повинен враховувати такі вимоги:
1.     Відповідність виробу цільовому призначенню.
2.     Естетичні вимоги (привабливість, охайність, кольорове рішення, відповідність до вимог моди, оригінальність форми).
3.     Конструктивні вимоги (складність побудови конструкції,зручність використання матеріалів, міцність, надійність).
4.     Технологічні вимоги (дотримання технологічної послідовності виготовлення виробу,  правил з охорони праці, складність і об’єм виконаних робіт).
5.     Економічні, маркетингові вимоги (необхідність в даному виробі на ринку, можливість масового виробництва, собівартість проекту, рівень продажної ціни, доцільний вид реклами).
6.     Кінцева обробка виробу ( ВТО виробу, оформлення).

ІV. Банк ідей і пропозицій.
         В процесі збору інформації був розглянутий ряд варіантів різних виробів:
¾   Модель1 «Блакитна серветка»;
¾   Модель2 «Прямокутна серветка»
¾   Модель 3 серветка «Соняшник»
¾   Модель 4 серветка «Геометрична феєрія»
Варіант
Модель
Варіант
Модель
Варіант 1

Варіант 2





Варіант 3

Варіант 4


Дизайн - аналіз подібних виробів
Я, проаналізувала подібні  вироби. Результати зазначила у вигляді таблиці
                     V.Дизайн-аналіз моделей-аналогів                                                                      
з/п
Вимоги до конструкції
Зразки, в яких враховані вимоги

1
2
3
4

1.                 
Простий у виконанні 

+
-
+
-

2.                 
Естетичний вигляд

+
+
+
+

3.                 
Простота виготовлення

+
-
+
-

4.                 
Практичний

+
+
+
+

5.                 
Зручність використання

+
-
+
-

6.                 
Оригінальність форми

-
+
+
+

7.                 
Мала собівартість

+
+
+
+

8.                 
Цікаве і просте оздоблення

+
+
+
+

9.                 
Застосування виробу в інших цілях

+
-
+
+


         Висновок:  Під час пошуку подібних виробів, я зрозуміла, що існує величезне різноманіття кухонних підставок, які виготовлені із натуральних різнокольорових ниток, відрізняються вони за зовнішнім виглядом та формою. Технологія їх виготовлення майже однакова.

 

V І.Ескізний малюнок виробу


V І І.Мій виріб
                                                                                          

                                                                                         
        Матеріали та інструменти:
         Нитки . Для в’язання підставки потрібно використовувати нитки товщиною ( приблизно 300-400г/100м) вовняні, напіввовняні та бавовні, тому що нитки повинні витримати не малу температуру. Приблизно 30-40 г( можна використати залишки ниток різного кольору).
        Гачок  для в’язання. Гачок номер № 5- 7. Найзручнішими для роботи є гачки, виготовлені зі сталі.
         Підставка має функціональне призначення. На  щільність її в’язання  залежить від форми самого виробу.

 Інструкційна картка з виготовлення прихватки

                                                                                                        
№з/п
Пояснення етапу виконання
                   Фото
 1
Голубою ниткою звязати коло стовбчиком з одним накидом.

                              
2
Вязати по такій схемі.

     
3
Перед першим та другим рядами приєднати червону нитку.

                  
4
Провязуємо три стовбчика з накидом в одну петлю.

                 
5
Протягуємо гачок під попередній стовбчик першого ряду.

                 
 6
Провязуємо зєднувальний стовбчик.

                 
7
У отвір який виник під стовбчиками з накидом провязуємо ще три стовбчика з накидом.

                     
                    
8
Потім провязуємо 4 повітряні петлі.

                    
9
Один стовбчик попереднього ряду пропускаємо та продчгаємо гачок в наступний.

                     
10
Провязуємо стовбчик без накиду.

                    
11
Аналогічно провяз
 уємо  такі шишечки по всьому колу.

                 

12
Продібні шишечки провязуємо між 5-6 рядками.

  
13
В центрі провязуємо шишечки розового кольору. Виріб готовий.



    
V ІІІ.Економічний аналіз виробу
Таблиця розрахунків
                                                                                                                      
Назва матеріалу
Ціна за одиницю, грн.
Витрата матеріалів
Вартість, грн..
Нитки трьох кольорів
            24
     1/10 мотка
           2.40
Усього собівартість (орієнтовно):
2.40

Орієнтовна ціна подібного виробу в магазині становить 27 грн.40 коп.
Тому я вважаю, що маю прибуток:
                  П=Ц-С;
                  П= 27.40 – 2.40 = 25 грн.
        Порівнюючи собівартість виробу, створеного власноруч, із купленим виробом, є значна перевага. Це стосується, як ціни, так і неповторності самого виробу.
         При економічному аналізі я не врахувала трудові затрати та вартість гачка бо ним можна користуватися при іншому вязанні безліч разів.
ІХ. Екологічний аналіз
Для виготовлення підставки використано екологічно – чисті матеріали. Умови праці та техніка виконання не являється шкідливою для здоров’я людей. А значить, даний виріб можна вважати екологічно чистим. Ще можна врахувати, щоб виготовляти подібні вироби можна використовувати матеріали, які залишились від попередніх робіт. Це сприятиме не тільки на економію матеріалів, а й збереженню навколишнього середовища від зайвого засмічування.
Висновки
        Під час роботи над проектом, я дізналась цікаві історичні відомості, удосконалила техніку  в’язання гачком. Мені сподобалося виконувати творчий проект. Працюючи з літературою, Інтернетом, я дізналася багато цікавого. Відкрила для себе інші способи виготовлення підставок, які я виконаю обов’язково.
        Саму роботу,  я виконувала з зацікавленістю та захопленням. Незважаючи на те,що задум простий, але деякі елементи викликали у мене незначну складність. На мою думку, результат вартий зусиль. Виріб вийшов дуже красивий  та оригінальний, а найголовніше, не потребує  великих затрат часу та грошей. Було дуже цікаво,  я хочу на майбутнє виготовляти подібні  вироби. Щоб дивувати рідних та друзів вишуканими речами.





Х.РЕКЛАМА

1 коментар: